Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. tabletki na odchudzanie rutinoscorbin opinie lapajciucha.pl http://www.prokwiaciarnia.pl kursy bet at home

Dieta łatwostrawna

Dieta łatwostrawna Aby pokarmy łatwiej wchłaniały się do naszego krwiobiegu i aby nasz organizm mógł je wykorzystać do celów energetycznych oraz odbudowy tkanek muszą one być strawione do związków prostych czyli aminokwasów, glicerolu, cukrów prostych czy kwasów tłuszczowych. Jakie są wiec zasady diety łatwostrawnej, czyli takiej która pozwala na łatwe wchłaniania się pokarmów? No właśnie. Trzeba w niej zwrócić uwagę na to jakie pokarmy się spożywa. Muszą być one łatwostrawne, szybko przyswajalne. Co należy do takiego jedzenia? Dieta ta obejmuje jedzenie chudego mięsa, białego pieczywa czy na przykład soków z owoców. Co ciekawe, w diecie tej ważne jest to, jak ten posiłek przygotujemy. Nasz organizm znacznie szybciej przyswoi pokarmy które są duszone czy rozdrobnione lub gotowane. Potrawy które są pieczone czy smażone nie nadają się do jadłospisu diety łatwostrawne. Jakie jeszcze pokarmy nie są mile widziane w tym jadłospisie? Na przykład ciemny chleb który zawiera dużo błonnika, grube kasze czy kapusta. Czy jest jakieś ograniczenie jeśli chodzi o ilość spożywanych posiłków dziennie? Tak. W diecie która zakłada łatwe wchłanianie pokarmu należy spożywać od czterech do pięciu posiłków dziennie. Co ważne, należy je jadać o tej samej porze. Ważne jest również aby posiłek jeść wolno, pokarm przeżuwać dokładnie, nie spiesząc się. Ważną kwestia w tej diecie jest również to aby nie spożywać posiłku przed pójściem spać. Ostatni posiłek powinniśmy zjeść co najmniej dwie godziny przed planowanym spoczynkiem. Dla kogo ta dieta jest szczególnie polecana? Dla osób starszych, dla dzieci, kiedy chorujemy i musimy dużo odpoczywać.

1 vote, 4.00 avg. rating (83% score)

Dieta dla osób szczupłych

Dieta dla osób szczupłych Przyjęło się że diety stosują osoby borykające się z nadmiarem kilogramów. Są jednak osoby szczupłe które chciałby przybrać trochę dodatkowych kilogramów. Niestety, tak jak w zrzuceniu kilogramów ich przybranie również nie należy do prostych rzeczy. Wymyślono różne diety; różne jadłospisy które są w stanie pomóc osobom szczupłym przybrać trochę na wadze. Jakie są podstawowe warunki takiej diety? Co powinny jeść osoby stosujące tę dietę a czego powinny zdecydowanie unikać? Podstawowym elementem takiej diety powinno być białko. Diety te są przyjemne w stosowaniu gdyż zalecają spożywanie dużej ilości węglowodanów, dużych porcji deserów. Należy spożywać też produkty mączne czyli na przykład makaron. Należy pamiętać, że w diecie takiej liczbę kalorii należy zwiększać stopniowo, nie drastycznie. Liczba spożytych kalorii na dobę powinna wynosić nawet do trzech tysięcy. Dieta dla osób szczupłych powinna być zbilansowana tak aby pomimo tego że przyjmujemy dużo węglowodanów, produktów o wysokiej zawartości tłuszczu dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednią ilość niezbędnych minerałów i witamin. Dlatego tez osoby chcące przytyć powinny spożywać tłuszcz pochodzący na przykład z ryb. Ważnym jest aby spożywać posiłki regularnie, mniej więcej o tej samej porze. Codziennie powinniśmy spożywać od pięciu do sześciu posiłków. Ważne jest również to aby przerwy między posiłkami nie były zbyt długie. Co ciekawe, ruch w takiej diecie również jest jak najbardziej wskazany. Ma on pobudzić nasz apetyt. Jak w każdej diecie tutaj tez liczy się wytrwałość. Trzeba dążyć do celu, nie poddawać się, być cierpliwym.

1 vote, 5.00 avg. rating (93% score)

Produkty świeże

Produkty świeże Oczywiście, nasza kuchnia i codzienna dieta to nie tylko artykuły mrożone czy w jakikolwiek sposób już przetworzone. Nikt z nas nie umiałby chyba normalnie funkcjonować, jeśli chodzi o jedzenie naturalnie, gdyby nie korzystał z produktów świeżych. One stanowią tak naprawdę podstawę naszego codziennego wyżywienia. Takie produkty to chociażby owoce – często wykorzystywane jako chociażby dodatki do sałatek, ale najczęściej spożywane przez nas oddzielnie, jako samodzielne przekąski. Drugimi takimi artykułami są rzecz jasna warzywa – niektóre z nich możemy spożywać na surowo, inne trzeba poddać tak zwanej obróbce termicznej, bo w wersji surowej nie bardzo nadają się do jedzenia. Warzywa wykorzystujemy głównie do sałatek, chociaż nie tylko – trafiają także do zup, do sosów, urozmaicamy nimi smak mięsa, jemy je w wersji zarówno surowej, jak i gotowanej, duszonej, smażonej czy pieczonej. Do produktów świeżych zaliczmy także surowe mięsa i ryby, które odpowiednio przyrządzamy i podajemy na stół.

1 vote, 4.00 avg. rating (83% score)

Gotowanie na parze

Gotowanie na parze Jeśli ktoś wybitnie dba o linię i zależy mu również na zdrowiu, decyduje się na spożywanie potraw gotowanych na parze. Dietetycy i inni specjaliści od spraw odżywiania się jednym, wspólnym głosem mówią, że posiłki przyrządzane w taki właśnie sposób są niezwykle zdrowe, ponieważ gotowane na parze produkty nie tracą swoich właściwości odżywczych, a jeśli już – to naprawdę w minimalnym stopniu. Dyskutowałabym tutaj o rzeczywistych walorach smakowych takich potraw – wychodzę bowiem z założenia, że jedzenie ma nie tylko być zdrowe, ono ma przede wszystkim smakować. No ale o gustach, jak wiadomo, się nie dyskutuje. Do gotowania na parze służą specjalne garnki. Można również użyć specjalnych nakładek na garnki tradycyjne. Cała sztuka polega na tym, aby produktu nie wsadzać do wody. Na parze gotuje się przede wszystkim warzywa, ale także mięso – najlepiej rzecz jasna drobiowe, bo jest same w sobie miękkie – i ryby. Takie warzywa bądź mięsa i ryby są także znakomitym dodatkiem do dań tradycyjnych.

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.