Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. zobacz http://zdrowyinteres.pl/jak-byc-dobrym-kochankiem-podstawy-komentujcie to tutaj

Archive for Sierpień, 2014

Kasze

Kasze Za kaszami nie wszyscy z nas przepadają. Samo słowo „kasza” najczęściej kojarzy nam się z kaszką manną, którą wbrew własnej woli i smakowym upodobaniom musieliśmy jeść, kiedy byliśmy małymi brzdącami. Jednakże pod tym sformułowaniem kryje się naprawdę mnóstwo wspaniałych produktów, dzięki którym możemy w prosty i niedrogi sposób wzbogacić naszą codzienną dietę. Oprócz tego, że kasze nie należą do drogich produktów spożywczych, mają również i tę zaletę niezwykle dla nas istotną, że są naprawdę zdrowe. W sklepach możemy nabyć wiele gatunków kasz, a zatem będą to takie kasze jak dla przykładu: gryczana, jęczmienna, manna, jaglana, pęczak czy chociażby wspaniały kuskus (kasza ta jest o tyle wygodna i szybka w przygotowaniu, ze nie trzeba jej gotować – wystarczy zalać wrzątkiem). Możemy nabyć kasze w wersji normalnej, sypanej, często również na wagą, ale najwygodniejsza jest ta kupowana w woreczkach, które w znaczny sposób ułatwiają jej gotowanie – nic nie przylega do garnka i się nie przypali.

Nabiał

Nabiał Naszej codziennej diety nie potrafimy sobie nawet wyobrazić bez nabiału. Są tacy, co za nabiałem generalnie niezbyt przepadają, aczkolwiek naprawdę ciężko całkowicie wyeliminować go z listy spożywanych artykułów. Pod pojęciem nabiał rozumiemy zazwyczaj następujące produkty – sery, mleko, śmietanę, jogurty, masło i margarynę. Generalnie rzecz biorąc wszystko to, co zostało wyprodukowane na bazie mleka. Samych serów mamy do wyboru całe mnóstwo odmian – sery białe (tu dzielą się na chude, półtłuste i tłuste), serki topione (w plasterkach lub kosteczkach) oraz sery żółte, których gatunków mamy do dyspozycji zdecydowanie najwięcej (je także zakupimy albo w plasterkach, albo w postaci gotowych kawałków, dostępne są także opakowania z żółtym serem tartym). Mleka i śmietany możemy zakupić w przeróżnych wersjach – z dużą albo niską zawartością tłuszczu, albo też w wersji odtłuszczonej. Co się zaś dotyczy masła, to takiego prawdziwego możemy teraz w sklepach spożywczych ze świeczką sobie szukać.

Mrożonki

Mrożonki Naprawdę bardzo ciężko jest nam wyobrazić sobie współczesną kuchnie bez mrożone. Produkty te – chociaż o ich walorach zdrowotnych wiele by można dyskutować – w ogromny sposób ułatwiają nam życie i przygotowywanie posiłków. Żyjemy coraz szybciej, zdecydowaną większość naszego dnia pochłania nam praca zawodowa, której mamy coraz więcej na głowie, zatem zazwyczaj brakuje nam tegoż niezwykle cennego czasu na przyrządzenie tradycyjnego, domowego posiłku. Nie mamy po prostu kiedy gotować – no, co najwyżej w weekendy. Tu z pomocą przychodzą właśnie mrożonki, których cały ogromny asortyment bez problemu dostaniemy w naszych sklepach spożywczych. Do kupienia są zarówno mrożone warzywa i owoce, jak i gotowe kompozycje warzyw. Wystarczy wrzucić je do garnka czy na patelnię, dodać ryż, kaszę albo ziemniaki – i mamy gotowy obiad. Pod pojęciem mrożonki rozumiemy też mrożone produkty takie jak chociażby pierogi, krokiety, knedle, pyzy czy wreszcie kotlety albo paluszki rybne, gotowe, już w panierce.

Dieta bezglutenowa

Dieta bezglutenowa Niektórzy z nas cierpią na przypadłość która nakazuje nam unikać produktów które zawierają gluten jak ognia. Są to przypadłości uwarunkowane genetycznie. Chorzy nie mogą spożywać produktów zawierających gluten gdyż są na nie uczuleni i ich po prostu nie tolerują. Osoby takie niestety muszą się pilnować i tak układać swoja codzienną dietę aby nie zawierała ona takowych produktów. Bywa to uciążliwe, niestety jednak jest konieczne. Czym jest gluten? Jest to nic innego jak białko roślinne. Zatem jakie produkty zawierają to białko? Gluten zawierają makarony, mąka żytnia i pszenna, ciasta, kasza manna, zwykłe białe pieczywo. Osoby chore nie mogą mieć w swoim jadłospisie również płatków owsianych czy kaszy jęczmiennej. Jak więc zastąpić te składniki tak bogate w minerały i witaminy? Co mogą spożywać osoby uczulone na gluten? Jak najbardziej osoby takie mogą spożywać ryż; zarówno biały jak i brązowy, kukurydzę, płatki ryżowe. Co jeśli chodzi o pieczywo oraz makaron? Są na rynku specjalne makarony oraz pieczywo które wykonane są z mąk które nie zawierają glutenu. Osoby stosujące taką dietę muszą również uważać na niektóre kawy rozpuszczalne. Mogą one zawierać gluten. Należy również uważać na czekoladę i chipsy. Osoby chorujące na taką przypadłość muszą dokładnie czytać etykiety produktów i ich skład. Na szczęście an ryku jest coraz więcej produktów poświęconych osobom które muszą pilnować aby ich dieta nie zawierała glutenu. To duże ułatwienie. Na rynku można znaleźć bezglutenową mąkę, czy na przykład bezglutenowe słodycze i przekąski.

O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.