Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. protetyk opole http://www.fancydetailers.pl/oferta/ochrona-lakieru.html Domki holenderskie i przyczepy fendt to oferta wśród naszych przyczep campingowych. http://wycisnij-zdrowie.pl/porownanie-zastosowania-wyciskarki-i-blendera/ http://www.log-system.pl

Archive for Wrzesień, 2014

Produkty świeże

Produkty świeże Oczywiście, nasza kuchnia i codzienna dieta to nie tylko artykuły mrożone czy w jakikolwiek sposób już przetworzone. Nikt z nas nie umiałby chyba normalnie funkcjonować, jeśli chodzi o jedzenie naturalnie, gdyby nie korzystał z produktów świeżych. One stanowią tak naprawdę podstawę naszego codziennego wyżywienia. Takie produkty to chociażby owoce – często wykorzystywane jako chociażby dodatki do sałatek, ale najczęściej spożywane przez nas oddzielnie, jako samodzielne przekąski. Drugimi takimi artykułami są rzecz jasna warzywa – niektóre z nich możemy spożywać na surowo, inne trzeba poddać tak zwanej obróbce termicznej, bo w wersji surowej nie bardzo nadają się do jedzenia. Warzywa wykorzystujemy głównie do sałatek, chociaż nie tylko – trafiają także do zup, do sosów, urozmaicamy nimi smak mięsa, jemy je w wersji zarówno surowej, jak i gotowanej, duszonej, smażonej czy pieczonej. Do produktów świeżych zaliczmy także surowe mięsa i ryby, które odpowiednio przyrządzamy i podajemy na stół.

Gotowanie na parze

Gotowanie na parze Jeśli ktoś wybitnie dba o linię i zależy mu również na zdrowiu, decyduje się na spożywanie potraw gotowanych na parze. Dietetycy i inni specjaliści od spraw odżywiania się jednym, wspólnym głosem mówią, że posiłki przyrządzane w taki właśnie sposób są niezwykle zdrowe, ponieważ gotowane na parze produkty nie tracą swoich właściwości odżywczych, a jeśli już – to naprawdę w minimalnym stopniu. Dyskutowałabym tutaj o rzeczywistych walorach smakowych takich potraw – wychodzę bowiem z założenia, że jedzenie ma nie tylko być zdrowe, ono ma przede wszystkim smakować. No ale o gustach, jak wiadomo, się nie dyskutuje. Do gotowania na parze służą specjalne garnki. Można również użyć specjalnych nakładek na garnki tradycyjne. Cała sztuka polega na tym, aby produktu nie wsadzać do wody. Na parze gotuje się przede wszystkim warzywa, ale także mięso – najlepiej rzecz jasna drobiowe, bo jest same w sobie miękkie – i ryby. Takie warzywa bądź mięsa i ryby są także znakomitym dodatkiem do dań tradycyjnych.

Wędliny

Wędliny Są pośród nas tacy ludzie, którzy nie jedzą mięsa, więc i tym samym nie kupują w sklepach żadnych wędlin. Jednak większość z nas jest zdecydowanie mięsożerna i nie potrafi nawet wyobrazić sobie porządnej kanapki bez plasterka dobrej wędliny. Pod pojęciem wędlin kryje się cała gama produktów – dla przykładu: szynki, balerony, polędwice, kiełbasy, parówki, salcesony, ogonówki czy pieczenie. Mnie osobiście zdarza się od czasu do czasu kupić w sklepie kawałek wędliny, aczkolwiek odnoszę słuszne chyba wrażenie, że w ostatnim czasie jakość wędlin dostępnych w naszych sklepach bardzo się pogorszyła. Owszem, są coraz droższe, ale nie idzie za tym i to, by były smaczniejsze – po dwóch dniach trzymania ich w lodówce w domu z reguły nie nadają się do spożycia, więcej w nich wody i chemii aniżeli mięsa. Dlatego wychodzę z założenia, że najlepszymi wędlinami są te własnej roboty – zamiast kupić tak zwanego gotowca, wolę upiec porządny kawał mięsa, najlepiej wieprzowego. To, co zrobimy sami, jest najlepsze.

Dieta dla cukrzyków

Dieta dla cukrzyków Coraz większa część populacji choruje na cukrzycę. Jej ranga urosła nawet do rangi choroby cywilizacyjnej. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego tak wielu ludzi wpada w sidła tej choroby? Otóż, mało się ruszamy, prowadzimy siedzący tryb życia co prowadzi do otyłości od której już tylko krok dzieli nas do cukrzycy. Choroba ta niewątpliwie wymaga specjalistycznej diety. Właściwie to właśnie ona jest podstawą aby chory mógł trzymać chorobę w ryzach. Jest to bardzo ważny element, który należy przestrzegać. Jak więc wygląda dieta cukrzyka? Ważną role odgrywa tu rozkład posiłków w ciągu dnia. Chodzi tutaj o to aby rozłożyć codzienną dawkę węglowodanów. Jadłospis zawiera pięć posiłków. Co jeszcze jest ważne, co jeszcze należy przestrzegać będąc chorym na cukrzyce? Trzeba zwrócić uwagę na dzienną wartość energetyczną. Dieta powinna zawierać dużo warzyw ponieważ nie zawierają one dużej wartości energetycznej. Owoce również odgrywają tu ważną rolę, należy jednak ograniczyć ich spożywanie do 200-250 g dziennie. Konieczne jest ograniczenie cukrów prostych. Chory na cukrzyce musi pamiętać o tym że ważne jest ustalenie proporcji i ilości spożywanego pokarmu. Dlatego też początkowo chory musi odmierzać, ważyć produkty. W niektórych krajach zaczęto wychodzić naprzeciw potrzebom ludzi chorych na tę chorobę. Zaczęto produkować produkty przeznaczone specjalnie dla ludzi cierpiących na cukrzyce co bardzo ułatwia przygotowywanie posiłków i pozwala na sporządzenie prawidłowego jadłospisu. W diecie tej warto zadbać nie tylko o odpowiednie menu ale również o odpowiednia dawkę ruchu.

O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.