Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. http://www.bud-dom.org.pl/nowe-mieszaknia-w-markach-zabkach.html upominki reklamowe poznań Medica Dental kompleksowe usługi sprzątające

Tag: minerały

Witaminy i minerały w diecie

Witaminy i minerały w diecie Niewątpliwie w każdej diecie powinno znaleźć się miejsce na witaminy i minerały które potrzebne są do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Witaminy i minerały biorą udział we wszystkich procesach biochemicznych jakie zachodzą w naszym organizmie. Musza one być dostarczone wraz z pożywieniem. Dlatego w jadłospisie każdej diety konieczne jest wzięcie pod uwagę tego aby dostarczyć potrzebną ich ilość. O jakich witaminach powinniśmy pamiętać układając nasze dietetyczne menu? Na pewno nie możemy zapomnieć o kwasie foliowym któremu zawdzięczamy zdrową skórę czy włosy. Jest on odpowiedzialny również za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Kwas foliowy odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie, pomaga chociażby w walce z miażdżycą, wspomaga działanie układu odpornościowego. Z jakimi pokarmami możemy dostarczyć kwas foliowy do naszego organizmu? Bogate w niego są z pewnością ryby, seler, fasola czy sok pomarańczowy. Największe zapotrzebowanie na kwas foliowy mają kobiety w ciąży oraz osoby które chorują na nowotwór. To one koniecznie powinny zawrzeć go w swojej codziennej diecie. Kolejną ważna witaminą którą koniecznie musimy zawrzeć w naszym menu jest biotyna. Zawierają ją na przykład sery, orzechy, brokuły czy łosoś. Ważną wagę do jedzenia produktów które zawierają biotynę powinny przyłożyć osoby które długo przyjmowały antybiotyki. Kolejną ważną witaminą w naszej diecie winna być witamina C. Niepozorna witamina C zapobiega chorobą miażdżycy, czy chorobą serca. Aby wprowadzić ja do swojego jadłospisu należy spożywac przede wszystkim owoce cytrusowe, słodką paprykę czy pomidory. Nie zapominajmy także o minerałach które obok witamin stanowią ważną cześć każdej diety. Ważnymi minerałami są na przykład: cynk, fosfor, magnez, potas czy selen.

O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.