Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. ginekolog londyn www.luxmedica.co.uk trener personalny łódź ośrodki uzależnień

Tag: piramina

Piramida żywieniowa

Piramida żywieniowa Piramida żywieniowa została opracowana po to, aby ułatwić nam codzienne planowanie naszego jadłospisu. Piramida ta określa w jakich porcjach powinniśmy spożywać dane produkty. Jeśli dostosujemy się do zaleceń zawartych w piramidzie żywieniowej możemy powiedzieć, że nasza dieta jest właściwa, bogata w odpowiednie składniki odżywcze. Ważne jest, co zaznaczone zostało właśnie w piramidzie że aby dostarczyć naszemu organizmowi tej odpowiedniej dawki niezbędnych składników jest urozmaicona dieta. Racjonalne odżywianie właśnie na tym polega – na różnorodności spożywanych pokarmów. Piramida ta została opracowana przez specjalistów którzy dla każdej z grup wiekowych zalecają inna dawkę spożycia kalorii. I tak, dla osób starszych opcjonalna dawka kalorii wynosi od 1600 kalorii dziennie; ta dawka dotyczy również kobiet średnio aktywnych fizycznie, prowadzących siedzący tryb życia. Dzieci natomiast powinny spożywać 2200 kalorii dziennie. Do tej dawki powinny dostosować się również dojrzewających kobiet oraz kobiety uprawiające aktywność fizyczną oraz mężczyźni prowadzący siedzący tryb życia. Natomiast 2800 to liczba kalorii dla mężczyzn aktywnych, nastolatków oraz kobiet które prowadzą bardzo aktywny tryb życia. Na samym szczycie piramidy znajdują się te produkty które koniecznie powinniśmy ograniczać w swoim codziennym jadłospisie- są to tłuszcze, oleje i słodycze. Na samym dole natomiast są produkty których powinniśmy spożywać jak najwięcej czyli – chleb, ryż, płatki czy makaron. Pomiędzy są jeszcze dwa piętra. Piętro drugie określa spożywanie produktów mlecznych(2-3 porcje) oraz spożycie mięsa, ryb, jaj orzechów (2-3 porcje). Piętro trzecie dotyczy warzyw( 3-5 porcji) i owoców (2-4 porcji).

O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.