Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. Polecamy olej z czarnuszki kapsułki ponownie odkryty lek. nasiona marihuany Sklep Cook Store oferuje brytfanny ceramiczne różnych kształtów i rozmiarów Klinika Estetic Med usuwanie blizn Częstochowa Dermedic - aptekazgor.pl

Tag: witaminy

Dieta dukana

Dieta dukana Ostatnio coraz bardziej popularną dietą jest dieta Dukana. Dieta ta zjednała sobie wielu zwolenników. Na czym ona polega? Dla jakich osób jest odpowiednia? Dieta dukana jest zwana inaczej dietą proteinową. Dietę tę stworzył znany francuski doktor. Dieta ta jest polecana osobom które walczą z dodatkowymi kilogramami. Dieta przede wszystkim zakłada dużą ilość białka. Stosowanie tej diety poleca się osobą wytrwałym oraz cierpliwym gdyż dieta ta składa się z kilku faz.. Ile jest tych faz i jak one wyglądają? Dieta zakłada cztery fazy. Pierwsza z nich zakłada spożywanie dużej ilości białka. Jest to zarazem najgorsza jak i najlepsza faza całej diety. Najlepsza dlatego, że w szybkim czasie gubimy dużo kilogramów co z pewnością dodaje nam sił do dalszych kroków. Najgorsza dlatego, że tak naprawdę nie możemy spożywać zbyt różnorodnej ilości pokarmów, nie mamy zbyt wielkiego wyboru. Druga faza polega na włączeniu do jadłospisu warzyw. Spożywamy je na przemian z białkiem. Jest to z pewnością urozmaicenie fazy pierwszej. Faza nie ma ściśle określonego czasu trwania. Sami sobie go ustalamy. Gdy dochodzimy do wagi która nas w pełni satysfakcjonuje, wchodzimy w fazę trzecią. Faza ta zwana jest fazą utrwalenia. Czyli utrwala to, co już osiągnęliśmy w fazie drugiej. Jest to długa faza gdyż czas jej trwania zależy jest od ilości zgubionych kilogramów w fazie drugiej. Każdy zgubiony kilogram jest odpowiednikiem dziesięciu dni spędzonych w fazie utrwalenia. Ta faza jednak jest już urozmaicona, bogatsza o produkty które możemy spożywać więc nie jest niebezpieczna dla naszego zdrowia. Jest jeszcze jedna faza, faza zwana faza stabilizacji. Teoretycznie powinniśmy ją stosować już do końca życia aby utrzymać wagę do której doszliśmy ciężką pracą podczas poprzednich faz. Z racji tego że ciężko byłoby to osiągnąć doktor Dukan przewidział odstępstwa od diety w tej ostatniej fazie natomiast zaznaczył że ważnym jest aby raz w tygodniu zastosować dietę proteinową z fazy pierwszej.

Mrożonki

Mrożonki Naprawdę bardzo ciężko jest nam wyobrazić sobie współczesną kuchnie bez mrożone. Produkty te – chociaż o ich walorach zdrowotnych wiele by można dyskutować – w ogromny sposób ułatwiają nam życie i przygotowywanie posiłków. Żyjemy coraz szybciej, zdecydowaną większość naszego dnia pochłania nam praca zawodowa, której mamy coraz więcej na głowie, zatem zazwyczaj brakuje nam tegoż niezwykle cennego czasu na przyrządzenie tradycyjnego, domowego posiłku. Nie mamy po prostu kiedy gotować – no, co najwyżej w weekendy. Tu z pomocą przychodzą właśnie mrożonki, których cały ogromny asortyment bez problemu dostaniemy w naszych sklepach spożywczych. Do kupienia są zarówno mrożone warzywa i owoce, jak i gotowe kompozycje warzyw. Wystarczy wrzucić je do garnka czy na patelnię, dodać ryż, kaszę albo ziemniaki – i mamy gotowy obiad. Pod pojęciem mrożonki rozumiemy też mrożone produkty takie jak chociażby pierogi, krokiety, knedle, pyzy czy wreszcie kotlety albo paluszki rybne, gotowe, już w panierce.

Witaminy i minerały w diecie

Witaminy i minerały w diecie Niewątpliwie w każdej diecie powinno znaleźć się miejsce na witaminy i minerały które potrzebne są do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Witaminy i minerały biorą udział we wszystkich procesach biochemicznych jakie zachodzą w naszym organizmie. Musza one być dostarczone wraz z pożywieniem. Dlatego w jadłospisie każdej diety konieczne jest wzięcie pod uwagę tego aby dostarczyć potrzebną ich ilość. O jakich witaminach powinniśmy pamiętać układając nasze dietetyczne menu? Na pewno nie możemy zapomnieć o kwasie foliowym któremu zawdzięczamy zdrową skórę czy włosy. Jest on odpowiedzialny również za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Kwas foliowy odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie, pomaga chociażby w walce z miażdżycą, wspomaga działanie układu odpornościowego. Z jakimi pokarmami możemy dostarczyć kwas foliowy do naszego organizmu? Bogate w niego są z pewnością ryby, seler, fasola czy sok pomarańczowy. Największe zapotrzebowanie na kwas foliowy mają kobiety w ciąży oraz osoby które chorują na nowotwór. To one koniecznie powinny zawrzeć go w swojej codziennej diecie. Kolejną ważna witaminą którą koniecznie musimy zawrzeć w naszym menu jest biotyna. Zawierają ją na przykład sery, orzechy, brokuły czy łosoś. Ważną wagę do jedzenia produktów które zawierają biotynę powinny przyłożyć osoby które długo przyjmowały antybiotyki. Kolejną ważną witaminą w naszej diecie winna być witamina C. Niepozorna witamina C zapobiega chorobą miażdżycy, czy chorobą serca. Aby wprowadzić ja do swojego jadłospisu należy spożywac przede wszystkim owoce cytrusowe, słodką paprykę czy pomidory. Nie zapominajmy także o minerałach które obok witamin stanowią ważną cześć każdej diety. Ważnymi minerałami są na przykład: cynk, fosfor, magnez, potas czy selen.

O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.