Wstęp

Gotowanie jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez nas w naszym codziennym życiu. Czasami mamy na to zupełnie mało czasu i zadowalamy się jakimś daniem na szybko w postaci na przykład smażonej kiełbasy z dodatkiem pomidorów z cebulką, czasem mamy na to czasu zdecydowanie więcej - jak chociażby w weekendy czy inne wolne od pracy dni. Każdy z nas ma różne podejście do gotowania - jedni lubią je mniej, inni bardziej. Dla jednych nie stanowi absolutnie najmniejszego problemu przygotowywanie fajnych posiłków codziennie, a są także i tacy, którzy jakiekolwiek gotowanie maja w bardzo głębokim poważaniu i wolą zjeść na mieście, a nie sterczeć przy garach. http://kobiecatajemnica.pl/ gravita.info.pl

Kategoria: Piramida żywieniowa

Dieta łatwostrawna

Dieta łatwostrawna Aby pokarmy łatwiej wchłaniały się do naszego krwiobiegu i aby nasz organizm mógł je wykorzystać do celów energetycznych oraz odbudowy tkanek muszą one być strawione do związków prostych czyli aminokwasów, glicerolu, cukrów prostych czy kwasów tłuszczowych. Jakie są wiec zasady diety łatwostrawnej, czyli takiej która pozwala na łatwe wchłaniania się pokarmów? No właśnie. Trzeba w niej zwrócić uwagę na to jakie pokarmy się spożywa. Muszą być one łatwostrawne, szybko przyswajalne. Co należy do takiego jedzenia? Dieta ta obejmuje jedzenie chudego mięsa, białego pieczywa czy na przykład soków z owoców. Co ciekawe, w diecie tej ważne jest to, jak ten posiłek przygotujemy. Nasz organizm znacznie szybciej przyswoi pokarmy które są duszone czy rozdrobnione lub gotowane. Potrawy które są pieczone czy smażone nie nadają się do jadłospisu diety łatwostrawne. Jakie jeszcze pokarmy nie są mile widziane w tym jadłospisie? Na przykład ciemny chleb który zawiera dużo błonnika, grube kasze czy kapusta. Czy jest jakieś ograniczenie jeśli chodzi o ilość spożywanych posiłków dziennie? Tak. W diecie która zakłada łatwe wchłanianie pokarmu należy spożywać od czterech do pięciu posiłków dziennie. Co ważne, należy je jadać o tej samej porze. Ważne jest również aby posiłek jeść wolno, pokarm przeżuwać dokładnie, nie spiesząc się. Ważną kwestia w tej diecie jest również to aby nie spożywać posiłku przed pójściem spać. Ostatni posiłek powinniśmy zjeść co najmniej dwie godziny przed planowanym spoczynkiem. Dla kogo ta dieta jest szczególnie polecana? Dla osób starszych, dla dzieci, kiedy chorujemy i musimy dużo odpoczywać.

Dieta dla osób szczupłych

Dieta dla osób szczupłych Przyjęło się że diety stosują osoby borykające się z nadmiarem kilogramów. Są jednak osoby szczupłe które chciałby przybrać trochę dodatkowych kilogramów. Niestety, tak jak w zrzuceniu kilogramów ich przybranie również nie należy do prostych rzeczy. Wymyślono różne diety; różne jadłospisy które są w stanie pomóc osobom szczupłym przybrać trochę na wadze. Jakie są podstawowe warunki takiej diety? Co powinny jeść osoby stosujące tę dietę a czego powinny zdecydowanie unikać? Podstawowym elementem takiej diety powinno być białko. Diety te są przyjemne w stosowaniu gdyż zalecają spożywanie dużej ilości węglowodanów, dużych porcji deserów. Należy spożywać też produkty mączne czyli na przykład makaron. Należy pamiętać, że w diecie takiej liczbę kalorii należy zwiększać stopniowo, nie drastycznie. Liczba spożytych kalorii na dobę powinna wynosić nawet do trzech tysięcy. Dieta dla osób szczupłych powinna być zbilansowana tak aby pomimo tego że przyjmujemy dużo węglowodanów, produktów o wysokiej zawartości tłuszczu dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednią ilość niezbędnych minerałów i witamin. Dlatego tez osoby chcące przytyć powinny spożywać tłuszcz pochodzący na przykład z ryb. Ważnym jest aby spożywać posiłki regularnie, mniej więcej o tej samej porze. Codziennie powinniśmy spożywać od pięciu do sześciu posiłków. Ważne jest również to aby przerwy między posiłkami nie były zbyt długie. Co ciekawe, ruch w takiej diecie również jest jak najbardziej wskazany. Ma on pobudzić nasz apetyt. Jak w każdej diecie tutaj tez liczy się wytrwałość. Trzeba dążyć do celu, nie poddawać się, być cierpliwym.

Dieta dla cukrzyków

Dieta dla cukrzyków Coraz większa część populacji choruje na cukrzycę. Jej ranga urosła nawet do rangi choroby cywilizacyjnej. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego tak wielu ludzi wpada w sidła tej choroby? Otóż, mało się ruszamy, prowadzimy siedzący tryb życia co prowadzi do otyłości od której już tylko krok dzieli nas do cukrzycy. Choroba ta niewątpliwie wymaga specjalistycznej diety. Właściwie to właśnie ona jest podstawą aby chory mógł trzymać chorobę w ryzach. Jest to bardzo ważny element, który należy przestrzegać. Jak więc wygląda dieta cukrzyka? Ważną role odgrywa tu rozkład posiłków w ciągu dnia. Chodzi tutaj o to aby rozłożyć codzienną dawkę węglowodanów. Jadłospis zawiera pięć posiłków. Co jeszcze jest ważne, co jeszcze należy przestrzegać będąc chorym na cukrzyce? Trzeba zwrócić uwagę na dzienną wartość energetyczną. Dieta powinna zawierać dużo warzyw ponieważ nie zawierają one dużej wartości energetycznej. Owoce również odgrywają tu ważną rolę, należy jednak ograniczyć ich spożywanie do 200-250 g dziennie. Konieczne jest ograniczenie cukrów prostych. Chory na cukrzyce musi pamiętać o tym że ważne jest ustalenie proporcji i ilości spożywanego pokarmu. Dlatego też początkowo chory musi odmierzać, ważyć produkty. W niektórych krajach zaczęto wychodzić naprzeciw potrzebom ludzi chorych na tę chorobę. Zaczęto produkować produkty przeznaczone specjalnie dla ludzi cierpiących na cukrzyce co bardzo ułatwia przygotowywanie posiłków i pozwala na sporządzenie prawidłowego jadłospisu. W diecie tej warto zadbać nie tylko o odpowiednie menu ale również o odpowiednia dawkę ruchu.

Dieta ubogo energetyczna

Dieta ubogo energetyczna Na czym polega dieta ubogo energetyczna? Dla kogo jest dedykowana, kto powinien ja stosować? Otóż dieta ta jest dedykowana dla osób otyłych, zmagających się z nadwagą. Dieta ta ma na celu obniżenie masy ich ciała. Większość ludzi otyłych zmaga się z tą chorobą z powodu nadmiernego spożywania pokarmów w porównaniu z tym ile ich organizm tak naprawdę ich potrzebuje. Co się dzieje z nadmiarem tych pokarmów? No właśnie. Odkłada się on, a zwłaszcza tłuszcz i węglowodany w tkance podskórnej i innych tkankach jako tłuszcz. Bardzo mały procent ludzi cierpi na otyłość z powodu innych zaburzeń, na przykład zaburzeń hormonalnych które również prowadzą do zaburzeń wagi. Jak wiadomo nie od dziś nadwaga prowadzi do poważnych chorób. Jakich? Na przykład miażdżycy, cukrzycy czy nadciśnienia tętniczego. Są to poważne choroby z którymi boryka się naprawdę wiele osób które cierpią na otyłość. Tak więc nasz zły tryb życia, błędne odżywianie się może prowadzić do zwiększania masy naszego ciała. Jednym ze sposobów poradzenia sobie z dodatkowymi kilogramami jest właśnie dieta ubogo energetyczna. Dieta ta zakłada zmniejszenie spożycie kalorii do 900-1400 na dobę. Zmniejszeniu musi również ulec ilość spożywanego tłuszczu oraz węglowodanów. Oczywiście musimy przy tym zapewnić organizmowi odpowiednia ilość witamin i minerałów. Biało natomiast w jednej trzeciej musi być pochodzenia zwierzęcego. Dieta zakłada też jedzenie od pięciu do sześciu posiłków dziennie. Takie rozłożenie pokarmu bardziej sprzyja zrzuceniu masy ciała niż spożycie tego samego pokarmu w dwóch czy trzech posiłkach. Ważną kwestią jest również ruch którego nie może zabraknąć podczas zrzucania zbędnych kilogramów.

O nas

Są także i tacy ludzie, którzy - owszem - lubią gotować i naprawdę potrafią to robić, aczkolwiek nie znoszą robić tego na co dzień. Sami o sobie mówią, że muszą mieć po prostu natchnienie do gotowania, bo inaczej nic z tego nie będzie. Gotujemy głównie dlatego, że musimy jeść, ale także i dlatego, że bardzo lubimy jeść dobre rzeczy.